onsdag 14 januari 2009

... inte heller gör hans bror.

vilken dag!
Inte för att jag missat så mycket när jag var borta igår (mer än några som var upprörda över hur saker funkade och inte funkade)
men det känns som att idag varit ungefär tre dagar.
Prodmötet imorse känns som en vecka bort, jag kommer aldrig kunna tyda mina anteckningar.
Kollat på Kulturarenan som fortfarande är vattenskadad, men verkstadspojkarna, öbo-mannen och vattensanerargubben verkade kunna hitta lösningar, så det blir nog bra.
Jag höll på att somna i mitt och Annas möte med folkhögskoleläraren. men annars fick vi ut bra saker ut det mötet.
Jag måste verkligen lyckas sova inatt. huu.

Dagen bara rasade på. Hämtade lunch på sweet chili, jag har fastnat för deras dubbelnudlar. mycket nice. och det går lagom långsamt att äta med pinnar.
Mattias satt fortfarande vid min dator när jag kom tillbaka och han var på ett något stressat humör. Manusändringar på g, vilket givetvis gjorde att jag hade massa nytt översättningspyssel och revideringar i det engelska manuset också efter de strykningar och ändringar han gjort under natten.
Håhå.
Han var inte helt nöjd med att jag inte hann översätta allt. Han fick med sig 00-tal-delen. Ja, de är uppdelade i epoker igen, men tydligen inte för att det ska vara så utan för att det blir lättare att se dragen i det då. Femton nya manus. Häpp! Erik som redan var sur på kopie-kostnaden.
70-talsdelen drog ut på tiden. Det hände massor. Mail och telefon, amatör-grejjen kräver massa insatser och nya kontakter och inget liksom verkar lösa sig enkelt. Anna sliter massor md det och jag vet att jag borde hjälpa, men jag måste fixa manuset och skriva klart protokoll från prodmötet. Prodmötesprotokollet ÄR min prio ett, men jag måste göra manusen först, för annars har jag en arg regissör i telefonen hela tiden och det gör inte direkt underverk för arbetsron.

Underverk för arbetsron gör inte heller att videon står precis vid mitt skrivbord.
Idag hade Kalle och Claes spelat in idéer till onsdagsclub och satt och gick igenom. Hur kan man koncentrera sig på protokoll och manus när folk hoppar, sjunger och tramsar precis utanför ens kontor. Särskilt när ens kontor inte har väggar.
Pontus fastnade också och till slut satt vi allihop och sjöng på nya sången "Micke Persbrandt kommer inte hit". Det kan bli en hit!
Till eftermiddagsfikat hade de styrt upp den och lagt till en massa fler verser. Så där fastnade jag också ett tag. Jag lyckades sälja in "om du nånsin kommer bort på Liseberg" till dem, men de tyckte att jag skulle göra den själv. Huu, nej! Tala om att göra kvalificerat jobb utanför sin arbetsbeskrivning! Men skoj att de trodde att jag skulle klara det.
Marknad hade gått hem när jag var klar med 70-talet, men det borde gå att prata vivallamarknadsföring imorgon innan avdelningsmötet.
Avdelningsmötet ska bli skoj. Mitt första riktiga avdelningsmöte med en seriös arbetsplatsavdelning. Produktion och planering, liksom.
Vid sex packade jag ihop, tog med mig sista delen av 50-talsmanuset hem för kvällsöversättning.

Nilsson och jag försökte leta efter en låda och en tvättställning på Ikea. Vi hittade bara fel sorts lådor och det gjorde oss så upprörda att vi glömde tvättställningen trots att vi memorerat var den fanns och allt.
Jag hittade bättre lådor på Bauhaus dock. inte lika mycket i en byrå-lösning, men sötare. Nilsson hittade ett lysrör. Och en bra idé till hur man skulle kunna renovera badrummet i Hagstugan. Jag försöker lobba för att det ska bli nästa stora projekt i huset.
Problemet med att renovera badrum är att man liksom inte har nåt badrum när man gör det. Så vi får vänta tills nån vi känner har ett backup-hus i närheten som Nilsson kan bo i medan vi jobbar.

Imorgon ska jag hinna skriva mitt prodmötesprotokoll, det är det viktigaste. Ja och skriva ut alla Mattias manus och manusändrigar och fixa översättningsdetaljerna i det sammansatta manuset då. Sen hoppas jag att de kommer jobba med det de har och inte göra fler ändrigar som kräver nya utskrifter.

X ska gå på Jellonet imorgon och pratade om hänga på Jac's efteråt. Kan nog vara något.
Anna ska kompa hela fredagen och jag tänkte ta halva. Om vi hinner allt på torsdag kan det nog funka bra.
Jag känner mig inte alls sjuk längre. Äter ordentligt. Märker att världen lutar markant när jag inte ätit på länge. Tar det som ett tecken på att jag ska fortsätta äta ordentligt och bra.
Allt är settlat för stockholm och jag borde ta mig samman och boka ett tåg. Imorgon.
Nu: sova! Tänkte inte gå till jobbet förrän... när jag vaknar av mig själv. Förslagsvis före tio ändå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar