onsdag 7 januari 2009

I could have danced all night

Jag älskar mitt jobb!
Vi hade workshop med 90% idag, med massa övningar med alla inblandade. Eller, alla som kunde, några ansluter senare, imorgon eller sen.
Så skönt att man även på en institution kan få vara med och leka, även som tillhörande administrationen. Visst satt jag och jobbade vid datorn och ringde en del (boka om biljetter till snöstormsdrabbade dansare, tex) men även jag fick vara med och jobba på golvet. Eller leka.

Förmiddagen var dans med Lena Josefsson. Bara på de korta bitar jag var med på förstod jag hur stor hon egentligen är. Så himla coolt.
När vi lekt färdigt de enkla övningarna började hon jobba med skådespelarna på riktigt, med egna rörelsesekvenser och sådär. tre och tre satte de sen ihop sina rörelser. Alltså, inte till en lång sekvens, men de gjorde dem liksom runt och med varandra. Och plötsligt blev det så synkat, de dansade in och ut i varandras mönster, en hand lyftes lagom som ett knä ledde vägen just under den, någon passerade förbi genom en annans rörelse och det var bara magiskt snyggt.
Jag älskar, älskar, älskar mitt jobb och att jag får göra sånt här på arbetstid. Att det faktiskt är en del av mitt jobb att kolla på folk som skapar. Riktigt duktiga människor, dessutom.

Jag kunde göra lite nytta också. det är nice. att känna att man har koll. att folk kommer till mig och jag kan lösa deras problem och svara på sånt de undrar över. Jag tror att de gillar mig.

Eftermiddagen var Mattias dramaövningar. Ungefär samma som vi gjorde med alla de vi träffade när vi letade folk, men med fler och med mer skillade folk. Så jäkla roligt!
En lång och uttröttande dag, men så grym. Jag är bara SÅ nöjd med mitt jobb, att det här verkligen är vad jag jobbar med. På riktigt!
Imorgon blir en vanlig dag igen, men även såna dagar är bra dagar. Vi ska åka runt och fixa saker i Vivalla och sådär. Men åh, vad jag ser fram emot dagar då jag kan jobba från kulturarenan istället för från kontoret.
Det är som frigruppsjobb, när man kan jobba och kolla på rep samtidigt. Man blir så mycket mer en del av processen då.
Jag önskar att jag kunde jobba såhär jämt! Så grymt.
Vi ska få vara med på Lenas morgonträning ibland. Vilken lyxgrej att få göra!
Men slitsamt, jag kommer vara trött i benen hela imorgon efter de där knä-övningarna. Kanske dags att ta tag i annan träning också? Vi får se.
Jag skulle ju börja simma. Eller kanske ta tag i den där idén om att börja klättra. Jag kan ju lika gärna göra det i Örebro som i Göteborg, så varför har jag fått för mig att det är en sån där grej jag ska göra när jag flyttat tillbaka igen? Undrar om gamla vattentornet fortfarande är klätterväggar i?
hm. att kolla upp imorgon.

Dagens uppkollade är att jag fått veta att jag minsann måste åka och se Kasimir och Karoline på dramaten. Både mattias och isabelle är helt lyriska över den. Kollade, och den går inte helt optimala tider, men nåt ska väl kunna funka. Det får fixas. Jag kan ju inte vänta på att ALLT ska bli uttaget till Biennalen.

1 kommentar:

  1. Vad glad man blir av att du är så lycklig och tris på jobbet!

    SvaraRadera