tisdag 13 januari 2009

Bättringsväg, igen

Ibland glömmer jag bort att jag måste ta hand om mig.
När jobbet blir för roligt eller intensivt, eller jag hittar på för mycket annat. Då glömmer jag ibland att det är livsviktigt att jag äter.
Uppenbarligen klarar jag mig några veckor, men idag blev jag helt utslagen. Så nu är det strikt ordning igen. Morgongröt, förmiddagsfika, lunch och kvällsmat. Inget slarvande med maten.
Jag mådde ruskigt dåligt imorse.
Gick till jobbet en sväng vid tolv, hämtade min lunchlåda från igår. Gick hem och åt och sov och kollade på film och försökte komma i fas.
Nu känner jag mig som att jag kan funka ett tag till, men jag har lite ont i huvudet. ska sova tidigt och sen börja jobba igen. men hinna andas också. och äta, inte minst.
Jag vill inte, tänker inte bli sjuk igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar