tisdag 27 januari 2009

it took me years to write, would you take a look?






















Nån gång under förmiddagen hade jag tråkigt och började projektet "spara ned gamla communitydagböcker"
Jag har länge tänkt att det är dags att avsluta alla såna där gamla konton på ställen jag inte varit på åratal, men det ligger så himla mycket där som jag inte vill bli av med.
Men jag vill galet gärna bli av med mitt lunarstormkonto. Det är liksom inget jag är stolt över att ha.
Men där ligger hur många gamla dagboksinlägg som helst. Från november 2000 till 2003 och sen börjar det tunnas ut.


Jag fick spara det i omgångar. Bilden är word count från dokumentet 00-2002.

2003 och framåt blev inte lika mycket. 90 sidor, 154 786 tecken utan blanksteg. 33 911 ord.
Det är en del ändå.
Jag skriver alldeles för mycket.


Jag läste lite också.
Ibland begriper jag inte alls vad jag menat. Ibland skattar jag åt mig själv. Så himla länge sen. Så liten och oskyldig jag var. Så himla mycket saker jag gjorde hela tiden. Så många människor som passerat.

Men nu är jag helt slut efter att ha klippt och klistrat. Imorgon får bli en läsa igenom och fixa detaljer-dag.
Nåt ska jag ju göra när jag är hemma och är sjuk.

Pratat med jobbet. Fler som är sjuka. Gör att jag inte har lika dåligt samvete för att jag är borta.
För jag är nog sjuk några dagar till. Febern går sådär.
Så nu ska jag sova och hoppas att den här natten blir enklare att sova igenom. Igår fick jag ta till HarryPotter-ljudboken för att kunna blocka ut förkylnings-tinnitus och sömnlöshet.
Håll tummarna för att jag sover bättre idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar