tisdag 20 januari 2009

if you get caught between the moon and NYC

Okej, att välja stora tövädersdagen att promenera hem från repet var kanske inte helt lyckat. Men annars var det en helt okej dag.
Började jobbet med att åka ut till repet i Baronbackarna och kolla lite grejer. Det är så mycket som o-funkar och jag börjar bli lite trött. Men nu har vi iallafall bokat ett "göra repschema"-möte. På torsdag 18:30. Yay.

Det går bara en buss i halvtimmen från Baronbackarna, så jag bestämde mig för att gå. Jag hade ingen lust att gå in igen och jag ogillar att vänta länge vid en busshållplats.
Det visade sig att jag behövde den där promenaden för att tänka.
Johan från Teatercentrum ringde och frågade om någon från GDT skulle gå på arbetsmijlömöte eller TC-mötet imorgon. Hanna hade mailat om arbetsmiljömötet, så det visste jag att vi inte skulle gå på. Men TC-mötet och den ändrade tiden visste jag inte vad som var sagt om. Så jag ringde A. Hon svarade och nåt lät fel. Men det gör det ibland, så jag frågade först om Tc-möte och så. Men det blev rätt snart uppenbart att det var nåt annat som var mer viktigt. Till slut sa hon att hon flyttat ifrån E. Jag vet inte något om omständigheterna.
Det blev så uppenbart vad som är viktigt och var man vill vara när sånt där händer. Det känns så fel att inte vara där nu. Mer än det gjorde förut.
Min andrahandshyresgäst ska ju flytta ut, så jag sa att A fick bo hos mig om hon ville. Hon sa att hon skulle tänka på det.
Det är så knas att inte veta vad som hänt. Jag pratade med Moa också, för att kolla om TC-mötet. Hon visste heller inget.
Repetitionerna är lagda på is så länge, alla väntar på att A ska bestämma hur hon vill göra. Ingen vet nåt, så det är svårt att sia om hur det kommer gå och hur vi kan göra med produktionen och teatern. Vi kan bara vänta på att A hör av sig. E är tydligen manisk och jobbar på med renoveringen och möten med folk. Jag önskar att jag visste nåt.
Jag ska till gbg först den 30:e, ska försöka träffa A då.
Men det där om att det känns fel att inte vara där. Alltså, jag saknar inte göteborg som stad, men ibland när teatern här bara är motig och gör mig trött så saknar jag GDT och att göra teater med åtta människor som jag faktiskt tycker riktigt mycket om och som är mina vänner även utanför jobbet.
(jag måste ringa Marie på UNO om de där böckerna, förresten.)

Men ibland har jag det ganska bra. Pontus har lagt ut Kalle&Claes' onsdagsclub-video på youtube. Med speakerröst blev den ännu knasigare. Och jag har pratat riktigt mycket med Anna och fått beklaga mig över alla dumheter som händer och alla meningslösa problem som ska lösas.
Jag fikade med Moa på biblioteket och hämtade mitt bokpaket. Hamnade bakom en uråldrig farbror som skulle ladda sin telefon. Med pengar alltså. Men han hade inte koll på att den måste laddas batterimässigt också. Det tog en evighet för mannen i affären att förklara hur en mobiltelefon fungerade och jag trodde att jag aldrig skulle få mitt paket. gah!

Mitt kontor är fortfarande en byggarbetsplats, det gör det svårt att jobba. Glada nyheter om att de nog är klara först på onsdag. Nästa onsdag, alltså. Trevligt.
Jag får försöka överleva. Jag har inte såååå mycket tid som jag måste sitta där. Skriva prodmötesanteckningar imorgon är väl det enda skrivbordsjobb jag har just nu. Torsdag r jag i Vivalla hela eftermiddagen och fredagen ska de repa på Stallet och jag ska försöka vara där en del och fixa schemagrejer och sådär.

Jag har flyttat nästan alla mina saker till Anjas lägenhet nu och handlat mat så jag klarar mig för nu. Det börjar kännas som ett liv igen.
Positiva besked om helgen. Nice.
Katten väsnas lite mer än önskvärt, men vi börjar komma överens. Jag betar av Anjas vänner-dvd:er och softar i soffan.
Jag är jättetrött, men får för mig att jag vill hålla mig vaken till "efter elva". Tror att jag borde sova, men...

Äh, jag ska prata klart med Lisa på msn, förmana katten att vara tyst inatt och sen sova.
Hon har oväntade saker att prata om. Det verkar som att alla rör till sina liv.

Ibland tror jag att Petra hade rätt i det hon sa. Eller skrev. Eller om jag råkade höra när hon sa det till nån annan. Eller om det var Lars som sa att hon sagt det? ja, skitsamma. Det var nåt om två planeter som stod i kollitionskurs och enligt astrologin skapade oroligheter i världen och i människors liv. Krig, konflikt, uppbrott, skilsmässor, jobb-byten och mycket turbulens.

Men mitt 2009 är ganska nice hittills.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar