tisdag 6 januari 2009

Stora Låd-dagen i Hagstugan

Det är molnigt och mörkt ute. Bara en stjärna som syns. Men det är Venus, så det passar mig rätt bra.

Jag har ägnat dagen åt att sortera och kasta saker ur lådor i källaren i pappa-huset.
Mest var det kläd-lådor. inte nödvändigtvis jättegamla grejer, men sånt jag inte använt på ett tag.
Jag har alldeles för många vårjackor. Hur många manchesterjackor kan man ha? I olika röda nyanser. Jag FÅR inte köpa fler. Hoppas att jag minns det i vår.
Jag snubblade över en bunt av Linus' gamla foton också. Vet inte varför de låg i en av mina lådor. Eftersom jag inte ska till gbg på ett tag får jag nog posta dem.
Jag blev tvungen att ringa och säga det. Så nu är allt sagt och utrett och sådär.

Det är full fart på jobbet igen. Jag gillar't.
Jag var ledig idag iofs, förutom lite manusläsande och möta Mattias vid tåget och lämna nyckel och så. men igår var en nästan fullfartsdag, med möten och grejer.
Imorgon börjar vi med workshop med alla skådespelare och sånt där. Då börjar det på riktigt, liksom.
Ska bli intressant. Äntligen får man något att bita i ordentligt, för nu kommer förhoppningsvis allt att hända samtidigt.
Jag borde sova ordentligt nu. så himla mkt som måste fixas inför imorgon. Måste försöka vara på plats tiiiidigt (ja, tidigt med mina mått, då. Kanske halv nio) och fixa det där med manus, telefon till nya assistenten.. och.. hm. måste kolla min lista på jobbet imorgon, men jäkligt mycket är det. Gosh, vad jag älskar mitt jobb.

Jag har hittat mina försvunna wii-spel. i den understa lådan. Så nu kan jag spela igen!
När jag flyttar hem till Anja ska jag koppla in både wiiet och cuben och spela massor. Vad annars ska man göra i Örebro, liksom?

:)


Nu har jag slängt kanske två sopsäckar saker och packat iordning tre bra lådor som kan flytta hem till majorna i vår, och nu ser rummet i källaren ut som ett vanligt rum igen och inte som ett förråd. Ska fortsätta jobba på det, men jag är rätt nöjd för nu.

Jag kollade på My So-called Life medan jag pysslade. Funderar över själva grejen med Jordan Catalano. Sjukt snygg, men rätt blåst. Eller är han det? Vad är det med honom, egentligen?
Jared Leto sjunger en snygg version av "i wanna be sedated" och lite annat och har de märkligaste (på ett bra sätt) ögonen som 90-tals-tv nånsin sett. Men, Angela? Verkligen? Varför jordan? Seriöst..? Sjukt snygg jacka, men så.. Ja, jag kan inte bestämma mig själv heller. Kanske räcker det att nån är galet snygg när man är 15? Man behöver kanske inte vara smart? Nä. Jag kommer aldrig kunna kompromissa bort det där med smart. Men jag gillar Jordan. Det är kluvet.
Rayanne är däremot genomhäftig, bortsett från de där drog-grejjerna i nåt avsnitt.
Jag borde sluta fundera så mycket över en tv-serie.
Eller inte. Nåt ska jag ju göra med all den här tiden i Örebro. Jobbet är grymmast, men det är en rätt tråkig fritid.

Det känns skumt att inte åka fram och tillbaka till Karlstad hela tiden längre. Jag saknar Anna. Trots att omständigheterna var de absolut sämsta ever så var det nice att vara där. Ska man se det så, så är det väl något bra som kommit ur det här. Jag hade säkert inte varit lika mycket där den här julen om inte...
Man borde hälsa på hos sina vänner massor i glada lägen också, och av ingen anledning annat än att det är skoj att ses. Jag ska nog börja göra det nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar