onsdag 28 januari 2009

Sömnlös natt #2

Jag borde sova men jag tänker att det inte spelar nån roll när jag är hemma och är sjuk för jag halvsover ju ändå hela dagarna.
Men jag är trött.
Och rädd. Jag mår märkligt och kan inte avgöra om det är influensan som gör det eller det faktum att jag inte ätit ordentligt.
Så jag gick upp för att värma resten av min mat. Är fortfarande snurrig, men ska försöka sova nu och övertyga mig om att jag inte kommer svimma i sömnen eller något. Om man alls kan göra sånt.
Jag blir alltid så himla rädd när jag är sjuk. Inte när jag är riktigt sjuk, utan oftast när jag är småsjuk. Sådär allmänt utslagen kan få mig att tro att jag är döende. Jag är friskare idag än igår, i måndags, men då var jag lugn och harmonisk. Idag är jag rädd och orolig.
Jag fixar alltså ytterligheterna, frisk eller ordentligt sjuk. men inte "på bättringsvägen" eller småkrasslig.
Jag måste sluta tro att jag ska dö bara för att jag känner mig yr och svimfärdig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar