lördag 10 januari 2009

a hill of beans in this crazy world

Jag har letat tyg, men hittat inget. Kritstrecksrandigt verkar vara allt som finns 2009. Damnit.
Jag väntar på mina böcker som aldrig skickas från adlibris. Under tiden får jag läsa Harry Potter igen (så gärna! men ändå...)

Men allt sätts i perspektiv. Idag är det Gaza-demo och det är dags att höja blicken från sig själv och sin hill of beans.
It's a crazy world, anything can happen. Det finns ett annat casablancacitat jag tänker på också. De står vid fönstret.
Men det är dags att se det stora, göra det man kan. Jag skulle vilja åka, jag skulle vilja göra nåt konkret. Det minsta jag kan göra är att gå ut idag, om en halvtimma, och på något sätt visa att vi är många som säger att det här inte är okej.

Såna här dagar tänker jag mer än andra dagar att jag verkligen ska ta tag i det där med att förändra världen. Om jag inte gör det, och om jag inte gör det nu. Vem? När? Jag kan inte leva med mig själv om jag inte vet att jag gjort allt jag kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar