måndag 12 januari 2009

Stora kollationeringsdagen

Jag är helt slut. Översatt manus till mitt i natten. Väckts av folk som undrar vart de ska. Tidigt till teatern, skriva ut manus, översätta det sista. Fixa allt inför kollationeringen. Så jäkla mycket. Men vilken kollationering det var!
Nästan 40 personer var där. Det är inte illa.
Jellonet-folk som egentligen var lediga. Alla andra. Så himla roligt!

Jag försökte översätta det sista medan jag lyssnade på Mattias tankar kring föreställningen. Ibland är han som en äldre Johan. Far omkring, viftar, pratar luftigt och mycket. Känns som hemma. :)
Trots att jag satte in en överväxel i översättningen hann jag ändå inte klart. Tio sidor saknades när det var paus och jag kunde springa iväg och skriva ut andra akten. Det var okej, det var inga delar kvar som dansarna skulle läsa, men synd att de inte kunde följa med i texten.
Jag fick massa positiva kommentarer om översättningen. Kändes bra.
Ju mer grejer de är imponerade av, desto större är ju chansen at jag får fortsätta jobba.

Kalle lät positiv om rummet. Hoppas, hoppas. jag har redan börjat tänka ut lite grejjer jag ska skaffa i så fall.

Jag fick läsa författarens roll. Rätt skoj.

Jag fick vara med och leka sen också. Är nog sista gången på ett tag, så det var bäst att passa på. Eller, vi ska väl morgonträna med Lena några gånger, men det blir ju inte samma grej. De slutar ju också leka snart och börjar jobba på riktigt.
Veronica lovade dock lekar på piazzan på nån festkväll eller så. Kan bli skoj!
Det kommer regna premiärfester i mars. Galet roligt!
Hedda-premiären kan bli nåt utöver det vanliga. Första festen i nya lokalen. Alla kommer vara där. Jag ser SÅ fram emot det.

Jag är så trött att jag inte ens minns vad jag ska göra imorgon. det var nåt viktigt på tisdagen, men minns inte alls vad. Det visar sig väl.
Anna börjar dagen i baronbackarna, jag tar nog sovmorgon.

Ge mig sovmorgon eller ge mig döden. Eller vad var det han sa? :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar