söndag 14 juni 2009

Yttre utan Y2

Syrenerna utanför mitt fönster håller på att vissna och Lisa har åkt till Colombia. Det kommer bli en knas sommar utan henne. Märkligt hur man kan vara bekant med nån skitlänge och sen plötsligt en vår/vinter bli så tajta att det känns riktigt tomt när den andra är borta i bara tre veckor. Tre ganska intensiva veckor, och tre veckor som man brukat dela, iofs. Men ändå. Helt knas med Arvika utan Lisa

Igår var vi uppe och hade möte på festivalområdet. Först verkade det bli rätt meningslöst - jag gick runt ensam och kollade på ytterområde och jetmack och sådant och förstod inte riktigt vitsen.. Men det visade sig vara bra att jag gjorde allt det, för sen kom Locken och ville gå runt och kolla på mina poster och då hade jag tänkt och funderat över lite lösningar på Jetmacken, tex. Det blev en riktigt bra rundvandring. Han hade bra idéer på saker och frågade mig vad jag tyckte om olika lösningar och noterade i ett block. Jag tror att jag tyckte smarta saker och det kändes som att även om vårt område är rättså förändrat så kommer det att bli ett bra område. Lite tuffare, inga ställen man kan "förvara" funks på om de inte riktigt håller att ha på stressiga poster. EN grind, men en ganska vältrafikerad grind. Slut på saker där man kan säga "bara följ de här reglerna, den får komma in, den får det inte". Nu har vi bara "tänk ungefär såhär, men tänk själv och snabbt och olika för olika situationer". Hoppas vi har bra funks!
Men nu känner jag mig riktigt sugen på Arvika. Och jag tror att hela problemet med att inte uppleva att vi blir lyssnade på kommer vara helt borta. Petter sa nåt om "tala med bönder på bönders vis" och försökte få mig att anpassa mig till att kommunicera mer militär-koncist under festivalen, men jag tror att vi har en chef som talar latin, big time. Jag är kanske överentusiastisk, men det var en bra arvikadag som bådar för en grymbra arvikafestival.
Nu oroar jag mig bara för att våra funk måste hålla måttet. Och att vi ska sakna Lisa för mkt. Bästa Y2 och funkfixaren!

1 kommentar:

  1. Ska sakna er och langta som attan, och som folk -tydligen- sager har i Colombia; Min sjal ar med er. Vi ses om ganska jamt 2 veckor! Puss

    SvaraRadera