torsdag 18 juni 2009

Consume more than you need, this is the dream

Inte förrän jag började på allvar möblera om på vinden och ställde in en hylla och sådär förstod jag hur opersonligt det sett ut hittills. Men nu börjar det se ut lite som jag, fast på ett vitbetsat sommarrumsromantiskt sätt. Du vet, sådär som hämtat ur en 1800-talsmiljö, där allt går i vita linnetygstoner. Det är iallafall åt det hållet som rummet strävar. Jag ska se om gardinerna går att byta mot vita. Och mattan. Sen är det rätt okej.

Och som sagt, lite mer som jag nu.
Kvar på listan att skaffa: en garnkorg och en bänk/bokhylla/byrå/låg liten möbel som man kan förvara saker i samt ställa saker på och som går in under fönstret.

Nilsson var skeptisk till att inreda för mycket, men jag ska ju bo här i ett halvår till. Och jag hoppas lite grann (kanske mot bättre vetande) att jag ska kunna vara kvar ett tag till. Vi vet ju inget om hur det blir 2010, med ny chef och allt. Det blir skitbra, det vet vi, men hur det blir med tjänster och fördelningar och effektiviseringar och så, njaa. Men jag hoppas på att en chef som vill göra MER teater tänker att det är bra att ha fler producenter på teatern. Hoppashoppas.

Imorgon midsommar i Nora. Träffade Åsa av en slump när jag var och handlade. My och Anna har åkt dit från göteborg. Funkar bra. Jag hann jobba klart idag och åker först imorgon förmiddag. Åker hem lördag kväll och hinner tvätta. Hinner fixa packning på söndagen + gå på Nils Holgersson i Riseberga med jobbet (eller med Pontus från jobbet då + kanske fler som skulle dit). Sen är det måndag, då ska hela sista jobbsakerna fixas, och på tisdag åker jag till Borlänge. Sen börjar festivalcirkusen. Ska bli skoj! Men hur ska jag få med mig TVÅ festivalers packning på en gång? och få hem allt sen?
Kanske kasta gamla strumpor och köpa nya i arvika?
Fast jag köpte nya idag. Ekologiska strumpor. Nice! Men så otäckt lätt det är att göra av med pengar när man har dem. Jag måste sluta handla. Men jag hittar alltid småsaker jag behöver, som en låda, en klädställning, en röd sjal att ha i håret, ekologiska strumpor, en badrumshylla, en fin glasflaska... det bara springer iväg. Men just nu har jag ju råd, så det är kanske okej.
Man kanske inte behöver spara alla sina pengar för at ha IFALL man blir arbetslös i december.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar