söndag 23 augusti 2009

Wovon man nicht sprechen kann, darüber muß man schweigen

Jag tror inte att jag är särskilt sjuk, jag är bara galet trött och har rätt ont i halsen. Tog en helg i Hagstugan istället för att åka till Skåne. Hade SÅ gärna åkt, men kan, vill, får, törs, borde, ska, inte riskera att bli sjuk. Jag måste vara frisk, jobbet måste vara prio ett just nu. Det är snart premiär, det är mina sista månader på jobbet, sista chansen att göra så bra saker att de inser att jag måste få vara kvar där nästa termin också. Sista chansen för nu att jobba på världens bästa ställe. Det är inte svårt, det är inte ens motvilligt. Jag VILL jobba. Jag säger ju det, det är nåt genetiskt. Eller knas förebilder när jag var liten. Men ett jobb som inte är det absolut roligaste jag vet är inte ett jobb jag vill ha.

Nu: Rådis och städa lite innan Marcus kommer och lämnar saker. Bästa nyheterna ever: det störiga fotbollslaget som bott i ett av rummen ska flytta. Äntligen kan det gå att leva på vinden igen. Och nån jag känner ska bo i deras gamla rum. Sällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar