fredag 28 augusti 2009

"kom ihåg, att teaterproducent är man 24 timmar om dygnet"

Det är långa dagar på jobbet nu. Men det är inte långt till premiär heller. En vecka kvar, sen flyttar vi till Nya Teatern där vi ska spela, en repvecka där och sen en genreps-/premiärvecka.
Nu är det mycket som måste bli gjort: SISU-kontakter, föreställningskontrakt till arrangörer på turnén, hitta arrangörer till resten av turnén, få fart på den alltid så långsamma biljettförsäljningen i början av spelperioden, kolla dinosaurierna, kolla genomdrag, gå på SISU-möte, fixa ÖSK-materialet, trycka affischernas extra-info, skriva prodmötesprotokoll, försöka få till det där med Dalarna, nåt i Stockholm, nåt med Lindeskolan. Var är mina trehundra ToDo-lists?

Och så Herr Muffin också. Måste akut fixas nu på förmiddagen. Jag trodde vi hade framförhållning. Kerstin sitter med översikten och planeringen för våren. Varför är allt på mitt bord märkt med lappar i stil med "nu, nu, nyss" eller "obs! prio!"?
Jag hoppas, hoppas, hoppas att Annika är på jobbet, för jag hinner inte vara både mig, pontus och henne idag (Pontus bär flyttlådor idag) och på deras bord finns sjukt många "nu, nu, nyss"-lappar...

oh, morgon. Gotta go!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar