torsdag 20 augusti 2009

snälla universum:

Och så har jag lite jobbångest. Det är lång tid kvar tills jag slutar här, men en höst går fort och efter jul vet jag inte vad jag ska göra. Jag vill riktigt, riktigt plågsamt gärna vara kvar här. Örebro är en tråkig stad, men gnnnf, vad jag älskar mitt jobb. Jag skulle kunna BO på jobbet. Jag vill inte tänka på att jag inte ska jobba här mer sen. Om jag tyckte att det var tungt att sluta förra gången jag var här, hur kommer det inte bli nu? Då hade jag varit här i ungefär tre månader. Nu har jag varit här sen november. Det känns som ett helt liv har gått sen jag började här. I november var verkligen ALLT annorlunda. Jag måste hitta på ett sätt att kunna vara kvar här. Eller en bra annan plan för vad jag ska göra våren 2010. Hösten finns ju en plan för och en backup-plan. Men våren kan bli lång och orolig. Oplanerad. Oplacerad.
Jag trivs så galet bra här. jag vill stanna, ju!

Om jag är tydlig mot universum nu då, och specificerar exakt vad jag vill? Funkar det då?
Universum, jag skulle så gärna vilja jobba kvar på länsteatern även efter nyår. Så panikartat, galet, väldigt gärna. Pliiiiis?

2 kommentarer:

  1. Lessen snäckan, det är helt upp till dig. För, som Mr Russell så elokvent uttryckte det:

    The universe may have a purpose, but nothing we know suggests that, if so, this purpose has any similarity to ours.

    Puss

    /U

    SvaraRadera
  2. men, men...
    Jag var ju så nöjd med vårt samarbete hittills och hade till och med erkänt att vår kommunikationsfail var min fail (se tisdags). Ändrar du dig nu, Universum? Var det nåt jag sa? :)

    SvaraRadera