onsdag 19 augusti 2009

Like the first morning...

Jag är på jobbet. Nu! Varför?
Såhär:

Igår, 17:10
Hanne: damn, vi glömde förbereda ÖSK-mötet innan Annica gick hem. När ska vi hinna det innan 09 imorgon?
Pontus: Ja, för mig är det lugnt. Jag börjar ju tidigt....
Hanne: mm, men jag brukar börja sådär fem i nio...
(lång paus)
Hanne: jag kanske också borde vara här vid sju...
Pontus: I dare you! Det fixar du aldrig.
Hanne: vad får jag om jag är här?
Pontus: Vad du vill. Du kan få en kaka!
Hanne: havrekaka?

... och så var det kört. Registret för nyckelbrickegrejen kan berätta att jag var här 06:54.
Vad gör man inte för en bra kaka, liksom?

2 kommentarer:

  1. Jag e imponerad, jag är helt zombiefierad på mornarna, tror inte ens kakor hjälper.

    SvaraRadera
  2. Aldrig har "Come to the Dark Side, we have cookies" illustrerats så klockrent.

    Well done!

    SvaraRadera