onsdag 19 augusti 2009

but what good does it do?

Att vara på jobbet kl 07 var väl kanske ingen hit. Inte för att det egentligen var mer plågsamt att gå upp kvart över sex än halv nio, men för att jag liksom inte funkar så tidigt på morgonen.
Försökte vakna med hjälp av bra musik, men satt mest och stirrade dumt in i min skärm, försökte förstå vad det stod på att-göra-listorna jag gjort iordning igår (för på kvällen är jag galet effektiv och genomtänkt) men befann mig i nån form av omvänt cdi-läge och började ifrågasätta min egen läskunnighet för jag fick liksom inte in i huvudet vad det var jag skulle göra. Jag gick till kopiatorn och kom på att jag ju inte skrivit ut nåt. Gick tillbaka igen. Stirrade dumt på min lista igen. Försökte väcka mig själv med gamla hits från tidigt 90:tal på youtube.

Pontus ringde 07:00 för att se om jag var på plats. Han var det inte.
Han kom en stund senare och sa att havrekakorna var slut på Hälls, så jag fick en hallongrotta istället. Funkade det med. Kaka som kaka, nästan.

När jag så småningom vaknat till liv var det dags att vara effektiv med ÖSK-vd på besök. Där, lagom vid nio, var jag i arbetsfas igen och vi fick gjort precis allt vi behlvde få gjort. Sen fortsatte dagen i det röriga men kreativa kaos som varit standard de senaste veckorna. Jag har inte hunnit särskilt mycket mer än jobba, jobba, jobba och sova lite där emellan.
Men roligt är det. Jag jobbar gärna hur mycket som helst.

Hemma har jag städat vind, eller delar av. Jag orkar inte ge mig på varken badrum eller kök så länge det där som mest liknar ett halvt fotbollslag bor kvar i ett av de andra rummen. De är ju ALLTID där och all städning skulle bli ogjord lika snabbt igen. Men torkat lister, dammsugit golv (och tak) och liksom storstädat hall och korridor och sånt har jag gjort iaf. Min effektiva söndagsförmiddag.
Och plockat svamp med Ami, en mycket lyckad lördagförmiddag i Kilsbergen.
Men i övrigt är det jobb. Jag är oroväckande nöjd med det. Det kan inte vara alldeles bra att tycka att ens jobb är det roligaste i världen. Borde man inte vilja ha ett liv utanför jobbet också? Men jag har kanske att brås på, i den frågan.

Nu ska jag iallafall ta mig hemåt. Och ta tag i höstens "kolla på massa film"-projekt. Eller sova tidigt. Undrar om jag får en kaka till om jag är här vid sju imorgon igen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar