onsdag 8 juli 2009

Polysyllabic planer

Idag känner jag mig sådär litteratur-aktig igen. Jag läser gamla svd-nyhetsbrev och gläds av nya spekuleringar kring Bo Balderson. Jag pratade med nån om Balderson på arvikaefterfesten. Märkligt. Men nu hade nån kommit fram till att det skulle vara Olle Adolphson. Vore ju grymt! Men tydligen blev han motbevisad innan jag ens hunnit hem, såg jag ikväll när jag började läsa mera. Men ändå!

Jag känner mig lite förkyld, det ska bli regn imorgon, så jag funderar på att sitta inomhus, under en filt och läsa ikapp allt jag har i min flyttlådebokhylla. Hornbyeskt sammanfatta läsvåren och köpa en trave nya böcker. Kanske.

Jag sliter med boken jag lånade av Jonathan om Northern Lights, jag ler och myser med Zafóns Vindens skugga, jag läser om Jonas Karlssons Det Andra Målet, jag får livskraft av en biografi över Monica Zetterlund. Jag borde läsa Bo Balderson istället för att bara läsa OM honom.

Jag kanske lägger alla pengar från min skatteåterbäring på böcker. Jag hade en gång ett bokmärke från amazon.com, ett citat från nån, kan ha varit typ Erasmus: "whenever I get a little money I buy books. If there is any left I buy food and clothes". Why not?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar