måndag 20 juli 2009

långt västerut

En av de bästa traditionerna slog vi fast som tradition just ikväll. Sista dagen på mina göteborgsvistelser kommer My hem till mig och tar hand om all mat som inte går att frysa in och som känns jobbig att ta med sig hem eller vart jag nu ska. Idag sågs vi nere på teatern och satt och pratade i några timmar innan vi gick hem och hon fick med sig HarryPotter-ljudböcker, kvarlämnad alkohol från yttre-fest, sallad, gurka, kvällens färskpotatis och annat bra. Världens bästa My, världens bästa teatertekniker. Världens bästa att bara prata bort en söndagkväll med.

Och jag var och åt glass med LL idag. Vi konstaterade en kväll på spexet för länge sen, förslagsvis valborg, att vi skulle testa att umgås en dag och kom fram till att glass var en aktivitet vi knappast kunde bli osams över. Och idag blev glassätardagen. Vi har inte alltid kommit bra överens under produktioner och liknande och aldrig varit vad man kan kalla vänner, men nu kanske? Jag tror iallafall att vi hade roligt. Vi var inte ett dugg osams, utan snarare rörande överens om knasigheter på förvaltningshögskolan ("en pizza är värt 60 i lycka, men pizza #2 är bara värd 50" vaddå? vad är det för nonsensantagande? på en universitetsutbildning? skrämmande!), katter, teater, musik, scenskräck, operahus, livet, jobbet, flyttande och massa sånt. Ett lyckat experiment. Med jellonetochbjörnen-glass. Årets bästa L&B-glass: västafrikansk choklad. Så galet gott.

Imorgon blir det malmö. Sen festival #3 - helsingborg.

Saker jag borde skriva om, men inte orkar just nu:
* vita vinbär utanför huset nu och bärbuskarna i sörbyängen
* halvblodsprinsen
* gammal klasskompis på besök och diskussion om ifall folk verkligen förändras
* märkliga möten i Haga
* bokhyllor i bokstavsordning
* senaste högen av böcker
*planer för köket nu när hallen snart är klar
och kanske något mer.

Linnea ska för övrigt ta sig an gammelmorfars gamla fiol som samlat damm i många år. Kanske kan den gå att använda. Vi tar det när hon (och alla) är i Karlskoga sen.

Snart börjar jobbet också. Hu.. och yay! Jag tjuvstartade lite med att prata i telefon med DramatikerChristian om berlinbiljetter. Nästa måndag är det dags på riktigt, en dag eller två.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar