måndag 20 juli 2009

Malmö.

Jag sitter i Richards rum i et grymt mysigt kollektiv i Malmö. Han jobbar och jag väntar på en gammal barndomskompis som jag inte sett sen... Ja, jag tror inte att jag sett henne sen andra året på gymnasiet. Möjligen sågs vi som hastigast precis när vi slutat gymnasiet. Men nu ska vi fika, för första gången på evigheter. En annan kryddgårdskompis (vårat dagis/lågstadie) var hos mig i Göteborg igår och vi pratade om - eller jag hävdade - att folk inte egengliten förändras, från den de är i grunden. Jag har en klar bild av vad jag tror är grunden i Vanda. Vi får se om hon har förändrats.

Jag passerade Helsingborg, vilket är det egentliga målet för skåneresan. På onsdag är det åka dit och göra festival. Jag har inte varit i Hbg annat än på ridsport-grejer. Vi hade ju HK-cup där i några år. Kanske fortarande har? Jag mindes stationen, kände igen mig när vi passerade. Minns känslan jag hade när jag satt där och väntade på att åka hem. Var det tidigt 2003, ena gången iaf? September. Mm. Borde vara. Vi var där minst två gånger, jag minns olika saker, som att åka båt och äta mat på en restaurang som var en båt. Det var mycket båtåkande, ridsporten. Helsingør, Åbo.. Eller, ja. det var kanske de två. Men det var ganska... minnesvärda resor.

Nu är hon vid Ica. Malmöfikadags!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar