tisdag 7 april 2009

Lazing on a sunny afternoon

många dagar har gått och mycket skoj har hänt sen sist. Lisalördagen förtjänar ett helt eget kapitel, med alla bra grejer som grilla på verandan, leka med vattenspruta, hitta en lekpark, hitta ett schysst ställe att hänga på, träffa Skägget, Jocke och Kristin på schyssta stället, äta mat, klättra på hustak, prata bort en hel natt och en morgon.

men idag mest en snabbuppdatering av just bara idag.

Jag har haft en soft men trevlig dag.
Inte så mycket att göra på jobbet. Packade för flytt in till marknadsavdelningen. Byter ju jobb efter påsk och då också avdelning. Inget mer provisoriskt kontor, utan riktig arbetsplats. Kommer bli bra! Samma plats jag satt på första gången jag jobbade på teatern, 2006. Vad det känns länge sen!
och samtidigt som igår.

Allt är rörigt på jobbet och samtidigt väldigt o-akut. Så jag kunde inte riktigt ta tag i nåt. Ett bra tilfälle att läsa in sig på vad vi ska göra i sommar/höst.
En mindre mediastorm har ju dragit förbi, med hela det där San Siro - Markus Birro - låtsasbråket. Det är märkligt vad folk driver höna-av-en-fjäder-storys i tidningar. Suck.
Men det är vad jag ska syssla med som nästa projekt. I skuggan av San Siro, alltså. Så jag passade på att gå hem på långlunch, sätta mig i solen på min balkong och läsa Martin Bengtssons bok. Oj. Killen är typ 23. Det är rätt imponerande. Otäck bok på sitt sätt. Ingen JohannaNilsson-djup bok, men en saklig förklaring av hur saker kan gå åt helvete när idrott inte handlar om människor och individer och liv längre. Det ska nog kunna bli bra teater.

Efter långlunch i solen hade jag lång diskussion med min chef om mina kommande arbetsuppgifter och lite allt möjligt. Det är alltid lika trevligt, faktiskt. Utvecklande och bra. Det låter som att jag skulle kunna vara ironisk, men det ör jag inte.

Maskavdelingen hade kallat till "tjejkväll" på teatern. Vilket låter som nåt som får mig at helst vilja springa åt andra hållet. Men man ska vara social med sina kollegor och jag har inget annat att göra, tänkte jag. Vilket var bra tänkt, för det blev riktigt roligt.
Galna Mona. Jag ska inte säga nåt mer, för det är inte min sak att publicera vad hon gör eller inte på internet. Men jäklar, vad hon är cool när hon vill och vågar.
Jag fastnade i en lång diskussion med Ninna. Kom in på villovägar och råkade berätta precis allt om hela mitt liv för henne. Vet inte varför, men uppenbarligen hade jag ett behov av att prata med nån som inte alls hade nån aning om mig eller min verklighet eller människorna i mitt liv. Som inte kunde göra annat än se det helt utifrån och hålla med mig. :) Lite som den gamla CUS-grejen.
(på tal om det så hörde jag av mig till Anncha när jag var hos Lisa. men mer om det i samband med lisalördagen kanske)

En soft jobbdag och en schysst kväll med trevliga kollegor. Vad pretto det låter. Men det är nice. Och var man där kan man garantera att det var allt annat än pretto eller pk. Det var en kväll på teatern, sådär som kvällar på teatrar är. Du vet. :)
Jag gillar det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar