torsdag 9 april 2009

the sunny side of the street

Solen lyser över slottsskogen och jag tänker alldeles strax ge mig ut och äta glass där. Kanske springa ett varv? Vore ju hemskt nyttigt. Men jag glömde skorna i örebro. Nåja.
Jag hade inga planer när jag kom hit. Nu såhär nån timme senare är både idag, delar av fredag, samt lördag fulla av roligheter.
Och valborgshelgen börjar redan ta form. Galet lång framförhållning.

Skoj tågresa med Karin och dottern Ella. Väluppfostrat och trevligt barn som pratar med mig lite mer för varje gång vi ses.
Var min inneboende håller hus och om ifall han är här i påsk vet jag inget om.

Nu ska jag ge mig ut i solen. Mäta väggar och planera inredningsprojekt kan man göra när det regnar. Det lär det ju göra, det är trots allt vår i göteborg vi pratar om.
Men nu: sälar, älgar, ponnyer och glass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar