onsdag 8 april 2009

days like this gets to my senses

Mitt vindsrum är städat och jag känner mig klar för att åka till gbg imorgon. Får sällskap av Karin (och Ella) på tåget imorgon.
Såg 90% nyss med min far. Slogs först idag av att det är lika många personer som det är fönsterrutor i limpan. (limpan då vara övervåningen av scenografin) Det spelar nog ingen roll, men det var en skoj upptäckt.

Jag har knappt hunnit packa upp saker trots att jag bott här ett tag. Alla mina kartnålar försvann så det gick inte att sätta upp saker på väggarna. Men nu har jag både fixat kartnålar, ordnat garderoben/skafferiet och skaffat en provisorisk bokhylla och fina, vitbetsade hyllor för cd-skivor och dvd:er och tv-spelen. Kläder i prydliga högar, skivor i bokstavsordning, min shakespearetidslinje på väggen. (oh, vad snyggt det vore att göra som på Globe och måla den stort över väggen. Kanske i mitt kök? det ska jag skissa på när jag kommer till gbg.)

Jag önskar att jag hade en massa pengar, för jag hittade massa kläder i Cirque de soleils webshop. Nycirkuströjor i hippiemönster. Vill ha! (men inte riktigt läge att lägga drygt 500 på en tröja. jag tror aldrig jag kommer vara i ett sånt läge. min rödvita lonsdale-tröja är ett undantag.)

Påsken ska jag ägna åt att läsa riksavtalet för statsunderstödda teatrar och det lokala avtalet för teaterförbundets avd 16. Efter påsk ska jag minsann kunna vilka regler som gäller, för då börjar en ny fas av jobbet. När jag inte längre kan gömma mig bakom Anna, utan faktiskt själv har en massa ansvar för allting. Visitkort, träningskort, nytt kontor, ny titel. Hela 2009. Med sommarsemester och allt. Ett riktigt jobb.
Jag kanske är lite, lite vuxen ändå.
Så nu ska jag äta godiset som blev över efter tjejkvällen på teatern och kolla på film, tror jag. Det där med vuxen är överskattat. Jag är hellre mitt vanliga balansera-på-trottoarkanter-och hoppa-över-vattenpölar-jag än försöker vara vuxen och sofistikerad. Jag KAN vara strukturerad producent och projektledare trots att jag är yngst och tycker att det är dagens höjdpunkt att åka sparkcykel mellan produktionstorget och piazzan.

Annars, personalmöte och inte så mycket mer på jobbet. Halvvägs till jobbet fick jag sällskap av Christer som berättade om Fredrik Hillers nya film de jobbar med. Psalm 61, tror jag den hette. Jag noterar det nu, för Pontus tror att den kan bli en kultfilm om några år, så då kan jag se det här och minnas att jag jobbade med de som jobbade med den. Fatta coolt. eller så.

Ami var hemma och åt lunch hos mig idag. Himla trevligt.
Pågår en konspirationsteori om att Sigrid aldrig hade nåt café. Jag förstår inte varför nån skulle hitta på en sån historia, det är väl inte nåt att ljuga om..?

Och imorgon är det som sagt Göteborg. Hamlet på lördag, annars inget speciellt planerat. Kommer bli bra!
Jag har hela huset för mig själv här. Önskar att jag hade haft bättre högtalare till datorn så jag hade kunnat passa på att utnyttja det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar