fredag 27 mars 2009

where we can dance the whole night away

Efter en kväll på Trixter luktar håret som det alltid gjorde förr i tiden. Jag förstår inte varför de fortfarande röker inomhus där, men så är det. Och det är värt det. Gosh, så roligt det är! Det kan vara stans bästa teaterfester. (vi ska ta över titeln när vi öppnar på GDT sen, men...)

Det är så himla skönt att vara hemma i Göteborg igen. Om jag var nedstämd och hade tråkigt i Örebro så är det här motsatslandet. Jag har bubblat av glädje och bara haft roligt sen jag kom hit.
Ned till GDT och hänga med Moa och My. Moa gick hem och My ocg jag gick till Zenit och åt mat.
Årets första (och inte allt jättebra, men Grejen!) jordgubbar (spanska) från fina stigbergstorghandeln i Teaterlokalen sen.
Vidare ned till Trixter för att se sista föreställningen av Ballerinan. Mycket bra. Se den! - skulle jag sagt om det inte varit den sista. Men den kommer en helg till Stokkolm. Jag ska försöka åka med, tror jag. Vore skoj. Åsa ska åka med med RaudraÅsa också,den har jag inte sett mer än den biten hon gjorde på onsdagscluben igår. Också helt galet bra.

Dramatiker-Therese dyker upp överallt. I lördags var hon på premiären i Vivalla och festen sen. Idag var hon på trixterfest. Jag tror att det är ett tecken, universum vill att vi ska jobba ihop. Eller nåt.

Trixterfest med tema fransk 30-talsdekadens. Moulin rouge, typ. Moa och My (och Frida, Ingvar, Lars, Karin, Lisa, praktikanttjejen och några till) hade knåpat ihop värsta bra temakläderna.
En typisk trixterfest. I like!
Vi gick hem till Moa och åt popcorn sen, men somnade mest i sofforna. Promenad hem genom majorna och allt kändes bara bra och roligt hela tiden.
Allt det där om meningslöshet känns ljusår borta. Nu är allt galet roligt. Som dörren på moas bottenvåning där L Ax bor. Sjukt skoj.
Som gatlysena upp för berget mot masthugget. Så fina mitt i natten.
Som att komma hem till min lägenhet och min egen säng. Så nice.
Som att inte vilja sova för att livet är för stort och för mycket äventyr.

Imorgon är det fredag i Göteborg. Picknicklunch med Karin och lokalpyssel på teatern. Kanske föreställning på masthugget på kvällen. We'll see. It's all så himla bra just nu. Jag gillar att vara hemma igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar