lördag 7 mars 2009

with the stero on ten

Jag känner mig grymt duktig. Jag har varit på ikea alldeles på egen hand och skaffat allt sånt där som behövs för att leva och bo och sådär. Köksbord. Stolar. En ny säng eftersom min inneboende fick den gamla.
Ja, jag sov på golvet igår. Soffan var alldeles för kort, så en matta och lite kuddar fick duga. Bra grej, för då hade jag ingen ångest över att lägga massa pengar på en ny säng. Den hade kunnat kosta en miljon och det hade känts värt det.
Jag hittade min luftmadrass först nu när jag packade upp lite lådor.

I alla fall, ikea. Jag kände mig lite annorlunda, det är förvånansvärt få som åker till ikea ensamma. Nästan alla går runt i grupp, två eller fler. Så jag kände mig rätt självständig som både kunde välta ned världens största madrass på en vagn och sen manövrera två skittunga vagnar.
Söt lagerkille erbjöd sig att hjälpa mig, men jag klarade det fint ensam. Jag lämnade alla mina saker hos snälla transportservice-tjejen och hann precis med bussen tillbaka till stan. En märklig känsla, att handla möbler för massa pengar och sen åka hem utan nåt alls. Hoppas att de inte tappar bort nåt på vägen. Hoppas att jag slipper släpa allt upp för alla trappor ensam.
Köpte ett nytt diskställ på vägen också, och när ikealeveransen kommer kommer det här minsann att se ut som ett hem.

1 kommentar: