onsdag 18 mars 2009

with many a winding turn

Fan. Det är långa dagar. Det är sena dagar. Det är en massa usel stämning. Det är en massa bra stämning också.
Men det känns som att varje dag är ungefär tre dagar lång. Jag kunde inte fatta att det var i morse vi var i Vivalla på vem-gör-vad-under-föreställning-möte. Det kändes som en livstid bort när vi satt där igen på genomdraget på kvällen.
Jag hann se Dummerjöns på lunchen. Dagens höjdpunkt, så himla fin. Skönt att vi gör åtminstone EN högkvalitets-superföreställning den här säsongen, oavsett hur de båda kommande premiärerna går. Synd att den spelar typ tjugo gånger, för ca 30 dagisbarn per gång. Den hade borde skulle KAN fylla stora scen och räcka till. Men då missar man fina fönstren på ETU. och kanske lite av själva grejen med det. Men ah. Jag måste se den igen. Som energikick. För att orka igenom två dubbellånga dagar till.

Men på lördag är det premiär och kalas! och om man orkar och inte råkar ut för den där förkylningen som sveper genom ensemblen blir det göteborg på söndagen, för kanske kanske kunde jag vara ledig på måndagen...

Det finns delar i den här föreställningen som kommer bli jättefina. Men shit vad det tär på en, de här många grejerna som är svårt eller fel eller knas runt omkring.
Men man får fokusera på de bra sakerna. Som att omklädningsbodarna döptes till "baronbaracken" (vilket bara är roligt om man vet att vi repade i Baronbackarna en massa i början)

Nu ska jag försöka bli smart och läsa och tycka till om Xenias ansökningsbrev för coooooolt jobb. Hoppas att hon får det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar