fredag 5 mars 2010

gonna meet you on the rooftop

Envist stod den kvar, munkvagnen från hindersmässan.
Så jag köpte två, att ha att äta efter midnatt. Jag sparade dem i min väska tills jag kom hem från teatern.
Fina strösselmunkar. Jag vet att Tom hellre tagit en sockermunk, men han var ju inte där så han fick inte välja. Han var ju inte där heller när det blev midnatt och okej att äta munkar. Men jag åt min midnattsmunk och mindes Helsingborgsfestivalen och cykla och åka bergådalbana och varma nätter och frustrerande arbetsbrist och trötthet. Jag är lite ledsen att jag antagligen inte kommer kunna köra Helsingborg i sommar, det är för många dagar att ta ledigt från sommarteatern.

När våren och sommaren dröjer såhär hinner an liksom planera så mkt för allt som måste göras. Varma vårkvällar när man går hem tidigt på morgonen och klättrar på tak, flyttar på staket, fäster en flagga i ett träd. Sommarnätter då allt känns bråttom och stort, man måste skynda sig till äventyret fast på ett bra sätt.
Som känslan i "summer in the city".
Eldar. Hav. Hustak. Skogssjöar.
Så himla fyllt med liv.
Allt är ett äventyr. Jag ska aldrig önska mig någon annanstans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar