fredag 26 mars 2010

Förklara, nån?

Ibland undrar jag hur världen hänger ihop. Om tid verkligen alltid kommer i rätt ordning.
Nyss kändes det som att nån lagt sekunderna i fel ordning.

Jag satt och skickade mail, ett klippa-klistra-jobb. Jag är lite trött, det ska erkännas. Kanske hoppade min hjärna bara över nåt?
I borttaget-mappen ser jag lite adresskontakter vi slängt. Undrar, ser ett namn och tycker att domänadressen är underlig, men det var ju inte borttaget från min adressbok så jag går tillbaka och fortsätter maila.
Öppnar ett nytt kontaktkort och ser just precis den adressen jag sett på det borttagna kortet. Tänker att det är dumt att spamma nån som uppenbarligen tagits bort från nån annan adressbok på teatern och går tillbaka för att dubbelkolla det slängda. Då är det inte där. Samma antal slängda kontakter, men inte den adressen jag läste.
Så himla skumt. Hur kan jag läsa en adress på ett ställe och sen direkt läsa den på nästa ställe?
Jag fattar ju att jag inte läst den på det första stället egentligen, men jag hade aldrig heller öppnat kontakten där den fanns förut. Alltså nån form av hjärn-hopp, men mikrosömn och dubbeluppfattning är ju en annan sak. Eller?
Det känns som att fel sekund kom först. Att jag borde sett mitt kontaktkort först och sen det borttagna, inte tvärtom.
Kan tiden gå baklänges ibland? Eller är det bara trötthetsfail av hjärnan? Förklara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar