måndag 4 maj 2009

manic monday

Massa möten-dagen. Med Anna, med ÖSK-vd, med Isabelle, stort intentionsmöte, kolla-lokaler-på-kulturhuset-möte, spontant möte vid sofforna om hur det gått på lokalkollen och slutligen mötte vi de som varit i Hallunda i trappan på vägen ut och hem.

Sen, ut till Hagstugan och måla en grind. Deklarera. Fylla i ett noga uträknat belopp i en ruta och få pengar tillbaka. yay. (jag räknade mkt noga när jag satt på tåget igår. Spännande resa.)
Är lite trött på mina vindsgrannar, så jag sover här. Dels för att det känns jobbigt att åka in till stan och dels för att jag vill sova utan att folk skramlar med saker kvart över sex på morgonen. Det är liksom inte okej. De VET att jag sover. Måste de stå och skrika till varann utanför min dörr då? Apor.

Lite slut efter valborg-förstamaj-helgen och den här dagen som inte hade mer än kanske en kvarts andningspaus. Imorgon lär inte bli bättre. Men det är skoj att det börjar kännas som att jobba med teater igen. Efter en tids meningslöst pappersvändande. Det är massa aktivitet i hela huset, trots att det snart är sommar.

Jag hade massa spännande funderingar på tåget igår. Jag borde skrivit ned dem då. Otroligt insiktsfulla grejer. Nu tänker jag på scenmått, matlådor och att sova. Inte fullt lika intressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar