fredag 1 maj 2009

Det är valborg och 1 maj och Christian är i stan. Lisa är också här. Valborg är alltid kåren. 1 maj är alltid demo. I år har vi en egen majorna-banderoll (se fotoalbum på facebook).
Borde gå upp och gå ned till långgatorna. Undrar om stan står kvar. Den såg lite sliten ut när vi gick hem i natt. Vi undvek slottsskogen efter att ha kommit på vad det innebär att det är valborg. Gick hem via masthuggsbergen och OscarFredrikskyrkan/skolan istället.

Min inneboende är borta, så jag installerade Christian i hans rum. Han ska iväg på en sån där träffa-alla-gamla-göteborgsvänner-på-en-dag-dag sen. Tur att han hann med en bunt spexare igår. Men vart tog alla vägen? Emanuel, Teresia, stefan H? Försvann de efter trädgårdsföreningen?

I glad tradition ignorerade jag chalmerscortègen och satt längre ned i himlabacken med Rasmus och hans vänner och pratade engelsk naturfilosofis inflytande på litteraturen med en ganska rolig litteraturvetare som påminnde lite om Andreas. Han följde med in och var med på en kvart av sittningen, men försvann sen ut igen. Det är lagom roligt att vara på middag utan att vara anmäld och därför bli utan mat, särskilt när man är hungrig. Förståeligt att jonsborgs hägrar. :)

Nu ska jag äta frukost (min inneboende hade ätit upp alla havregryn igår. vi hittade nya i konsum avenyns fantastiska eko-affär som ligger uppe där sommarmatserverigen brukade vara)
och sen väcka C och ge honom nycklar och sen ta på mig nåt bra förstamajigt och gå och bära banderoll, tror jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar