lördag 23 maj 2009

One can take a walk in the moonlight

Idag verkar vara dagen då folk ställer in saker. Först Jannice som skjuter fikat till imorgon. Sen de båda inblandade i tidsdagens teaterplaner. Vilket fått till följd att jag 1) varit hemma och läst dramatikerblogg och hästböcker hela förmiddagen sant 2) bestämt mig för att vara självständig och gå på teater helt ensam - jag hatarhatarhatar att göra saker ensam - och som bonus för det fick en grymt mycket bättre plats när det bara handlade om EN stol. Hejdå 1:a balkong och hej parkett, femte bänk.

Annars känner jag mig lite förkyld. Ont i halsen, som visst mest blev värre av skorpor-och-te-frukosten. Idag blir det couscous på Zenit till lunch, precis som jag önskade igår när jag funderade på vad jag ville göra i gbg i helgen. :)

Det där med att gå på teater ensam är bra träning inför biennalen också. Jag tänkte inte på att man kanska borde synka sitt program mot nån annans, så man fick sällskap. Risken är ju nu att man är helt i ofas med alla andra och bara får driva runt ensam. Fast, med tanke på att vi är nitton från mitt jobb som åker och det kommer rätt många andra jag känner så lär jag ju alltid träffa bekanta nånstans. Och med hela teatersverige på samma lilla ort (borås!) kan det nog vara skönt att ha lite ensamtid också.

Nu: frida och zenit! Sen kulturrådsansökan på GDT och en fortsättning på gårdagsnattens konstiga musik-eskapader.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar