måndag 9 februari 2009

Walking in a winter wonderland

Det är kanske världens finaste vinterväder ute.
Och var ännu mer galet snöigt igår när jag kom från tåget. Träd som nästan viker sig under snömassorna. Har man otur kliver man fel och hamnar i snö upp till stövelkanten. Inga fjällen-djup, men mycket för här. Såhär ska det se ut på julen - nu har ju alla tagit ned ljus och grejer som gör att vinterlandskap känns sådär idylliska.
Men visst, det är nice. Man blir inte lika blöt om fötterna av massa snö som man blir av regn, slask och töväder.

Märkliga dagar på jobbet. Hela veckan full av saker, allt verkar bokas till 15:00.
Jag är lite trött, men känner mig inte sjuk. Jag går lite maniskt runt och känner efter hela tiden, och ibland är jag lite varm och ibland känner jag mig lite kall, men jag tror att det är ventilationen snarare än att jag skulle blivit sjuk. Jag kommer nog fortsätta obsessa om risken att bli sjuk ett tag, men det går nog över när influensasäsongen är över.

Katten är knäpp och höll mig vaken både sent igår och tidigt idag. Jag förstår inte vad hon vill, hon har mat och vatten och allt hon kan behöva. Jag borde nog leka lite med henne.
Jag förstår inte hur hon är uppfostrad när hon glatt kliver omkring bland kastruller och sådant på spisen. Har hon aldrig bränt tassarna?

Jag ska försöka sova tidigt idag. Ska ut till Vivalla igen imorgon bitti. Tog lite sovmorgon idag och ska göra det igen på... torsdag. Låter som en plan.
Om jag orkar kanske jag ska ge mig ut på vinterpromenad igen. Mjo, känns bra.
Såna här dagar skulle man ha en hund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar