onsdag 4 februari 2009

A little time to think things over

Åh, livet börjar kännas schysst och meningsfullt igen. Det var dödstråkigt att vara hemma och sjuk. Nu är jobbet igång och det känns som att jag har saker att göra.
Koll för NJP hela dagen igår, med föreläsning om islam i sverige och kulturkrockar. Låååång dag.
Men bra!
NpJ kan bli en riktigt, riktigt bra föreställning. Jag önskar att jag fick jobba mer med den, men Anna har rätt i att vi inte behöver vara med på prodmötet båda två. Bättre att jag är i vivalla och sådär.

Idag var möten hela dagen. Eller egentligen bara på förmiddagen, men större delen av eftermiddagen gick åt till att prata med Anna&Kerstin och sådär.
Jag fick gjort det jag skulle också, så ingen fara.
Men bra diskussioner. Det kan se ljust ut på jobbfronten.
Fikat innehöll också bra diskussioner, men av ett annat slag.
Nån hade kört dit en stol som skulle till Isabelles loge, men just nu stod den på en vagn. Det slutade med att jag och Kalle hade uppfunnit en ny åk-grej i lisebergsklass. Fritt fall längs lunchrummet och snurra så det kittlar som en riktig karusell. Grymt!
Och sen en lång diskussion om trampoliner och livbojar. Claes hade en teori som jag hoppas inte stämmer. Men vissa genomtänkta teorier om relationer och grejer och jag fick några goda råd eller förmaningar med mig. Sen hamnade diskussionen på gånger då Claes såg exakt likadan ut och sprang i orangegula tunnlar och slogs. (jag undrar om jag kommer fatta och minnas vad jag menade om några år. eller imorgon. men jag borde inte skriva ned andras historier såhär, så det får bli så.)
Äe, fan. Jag borde nog sova. Imorgon är en låååång dag. igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar