tisdag 24 februari 2009

Sommarsikte

... och mycket riktigt var allt mycket bättre på måndagen. Vilket var en jävla tur, för jobbet brakade igång med nya kriser, nytt kaos och nytt "men shit, måste vi ställa in nu?"
Som vi såklart löste under dagen, men det var ett typiskt jobbigt sätt att börja en vecka. Och stackars Anna som varit ledig en vecka. Vilken soft första dag tillbaka på jobbet.

Nu är allt löst eller iallafall stämt i bäcken och/eller bollat vidare till högre ort.

Och jag kunde utan särskilt mkt dåligt samvete åka till Karlstad på eftermiddagen.
Äta mat med Lisa, fika med Anna, Lisa, Petter, Pär och Skägget. Jag hade försökt planera det så jag skulle kunnat fika med dem en i taget, men alla hamnade på samma ställe, samtidigt ändå. Himla nice, och mycket festivalpratande. Men även lite om annat. Jag gillar dem. Storebror P med goda råd och liknelser. Och en lång diskussion om hur och när man har dragit ett skämt för långt och gått över linjen. Linjen gicks över rätt många gånger innanvi kunde slita oss från den så naturliga samlingsplatsen "utanför hemköp".
Aaaah, en så schysst dag!

Och anna och jag spelade supernintendo på hennes dator. Med ps2-kontroller, mycket märklig känsla, men okej.

Idag är jag trött, det blev inte mycket sova av. Återigen katter som höll mig vaken. Dålig trend.
Vivalla hela dagen. Kändes rätt meningslöst.
Ikväll ska folk gå ut. Jag är trött som jag vet inte vad, och vet inte hur länge jag orkar, men jag ska försöka.
Det är fullt av tidiga morgnar och sena kvällar den här veckan, nån form av jojotillvaro.
Ska försöka orka ta mig till Gbg i helgen. Söta Evalena erbjöd söndagsfika i sitt hus. Vill jag ju! Och teatern. Och Linnea! Och Myrna! Och alla!

Jag har fått ett preliminärt besked om att jag kanske minsann kommer att kunna kombinera det bästa av två världar igen. Göteborg och Örebro. Jobba och leva. Håll tummarna för att det går och blir av!

Minsann, känns det inte som att det vänder och blir ljusare nu? Jag tror bestämt det.


...och ja, vi fick besked om Arvika under fikat också. Det var på tiden! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar