torsdag 1 oktober 2009

Det är högt och lågt och mycket på jobbet. Imorse myste jag över hur nice det är att jobba på teater när det börjar närma sig premiärdags i huset. San Siro i all ära, men den är långt bort och det är nu när det är premiär på scenen på Örebro Teater som huset börjar sjuda av liv och teaternerv.

Så kommer en mängd jobbigheter, dåliga nyheter, tråkiga order och sånt som får mig att tappa lusten. Det är synd.

Muntrar upp mig med youtube, hittar den engelska versionen av introt till Fragglarna:

Dance your cares away, Worry's for another day. Let the music play, Down at Fraggle Rock


Det hjälper inte riktigt.
Nu ska jag gå till Nya Teatern och hälsa på en radioproducent och en dinosaurieanimatör. Jag orkar inte stanna och se föreställningen, tror jag. Vill inte vara på teatern just nu. Vil hemskt gärna vilja det, men idag dog min arbetslust. Jag är egentligen ledig på måndagar, jobbar bara 75%. Jag skulle varit på kurs måndag-tisdag, men får inte åka längre. Får inte heller vara ledig på min lediga måndag. Jag tror inte ens de tänker på att jag egentrligen är ledig på måndagar.
Jag ska nog säga det imorgon.

1 kommentar:

  1. Meh,vad tråkigt det låter. Kram. Och en massa som är mer än ord.

    SvaraRadera