onsdag 14 oktober 2009

late at night she keeps me safe and warm. I call her red.

Idag tar jag tag i saker. En effektiv plan har satts igång för att jag ska ha körkort innan jul. Jag har fixat allt som måste fixas med det, med papper och tillstånd som hunnit gå ut sen sist jag tänkte att jag skulle ta tag i det där. Inte skjutit upp nåt alls. Ikväll ska jag lägga upp en studieplan för den där körkortsboken. Kan man tentaplugga kan man teoriplugga, tänker jag och låtsas att det här vardagsrumsgolvet är Öppet Magasin 6B. Dags att visa hemtentaskrivartakterna igen.

Och så har jag varit marsvin. Herr muffin - teaterns barnpjäs - måste ha ett foto på Herr Muffin och hans numera döda fru. Jag kallades in som marsvin för en dag. Viktoria Muffin. Märkliga bilder, men skoj. Marsvin för en dag. Giovanni lovade att klippa och färga håret på mig som tack. Så nu har jag plast på huvudet i väntan på att en hemmablandad hennamixtur ska verka. Lite rädd är jag, men Gio är ju bäst så jag måste ju lita på när han säger att det blir bra. Vi ska klippa lite i det i morgon och se hur det blir. Håret. Färgen ska jag skölja ur ikväll. Livrädd, sa jag det?

i övrigt känner jag mig i ofas. Livet. Världen.
Och samtidigt mer i fas än jag gjort på länge. Konstigt och dubbelt, det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar