tisdag 22 september 2009

Nu har jag en sån där dag av undran om vad som är meningen igen. Dorothy Parker sätter sig i huvudet på mig. En massa pysslande. Men vad gör jag egentligen? Vad gör jag för att det är meningsfullt och vad gör jag för att fördriva tid? Vad väntar jag på? Vad är det riktiga livet? Vad är meningslöst och vad leder nån vart? Jag pysslar saker som kanske går att använda i mitt kök. Funderar på hur man målar bra stjärnor. Funderar på om det är meningsfullt att måla bra stjärnor eller om jag gör det för att jag inte har nåt annat att göra?
Jag såg en trädgård i ett barnprogram, påmindes om borggårdarna i Zelda - twilight princess. Kom på att det var länge sen jag spelade. Zelda ÄR inte ett ensamspel. Jag tänker bäst när jag är två. TV-spel över lag är bättre på två. Jag har svårt att hålla koncentrationen och engagemanget på egen hand. Även om det är ett one player game är det roligare att dela. Som Zelda. Som nästan alla spel.
Jag försöker att inte fundera på Göteborg och livet efter jul, men jag kan inte låta bli. Måste göra lite planer. Måste göra allt jag kan för att stanna på Länsteatern. Jag och Pontus satt och spånade planer över lunch för några dagar sen. Vi är olika, men jobbar ganska bra ihop. Vi skulle kunna vara världens bästa marknadsavdelning om vi fick göra som vi ville. Leken "när jag blir teaterchef" är en vanlig lek hos oss. (jfr leken "när jag blir diktator") och vi har rätt bra lösningar och ideer. inte samma, nödvändigtvis, men alltid bra! Om inte Pontus är på teatern, då vet jag inte om jag vill stanna. Man behöver nån att jobba med, bolla saker mot. Jag har börjat reka lite annat. Eller nej, det är inte sant. Men jag har börjat tänka vad jag vill, ställen jag borde kolla upp. Saker jag skulle vilja göra. Eller bara allmänna förberedelser för vintern och våren. OM jag inte blir kvar på länsteatern. Då måste det finnas en backupplan. Jobba i London känns inte helt aktuellt längre. Lite som Windien för andra. Plötsligt inte världens bästa idé längre. Så, en ny backupplan då. What to do?

Och Göteborg. Igår fick jag en sån otrolig hemlängtan. Jag har inte varit i gbg sen Jonathan och JEnny var där. Jag har inte riktigt velat åka sen i somras. Veckan i gbg innan helsingborg var helt fantastisk, men när fokus flyttades till San Siro och den kommande premiären har göteborg känts så ointressant och avlägset. Men nu satte GBG-abstinensen in och jag vill helst bara packa väskan och åka nu. Vara hemma, mysa, kolla lägenheten, pyssla. Jag har ju en ny idé om köket, nu när hallen börjar se ut som jag vill ha den. Eller nej, hallen är inte ens halvklar, men alla idéerna är klara iaf. Dags att fundera ut nya idéer medan man verkställer de gamla. En bil för ikea-tur och en borrmaskin är vad jag behöver. Och en overheadapparat för att kunna rita av det som ska målas på väggen. Sen är det väl klart..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar