fredag 4 september 2009

bästa fredagarna!

Jag gillar fredagar. Jag vann en bordshockeymatch mot Pontus, fast Linus klagade på bådas vårat spel. Jag kanske börjar bli okej, men jag är dålig på att planera och se spelet. Jag kan skjuta och försvara, men inte göra genomtänkta saker. Men det går bra. 0-5 mot Linus, förra säsongen var det 0-13. Han vinner allt, mot alla. Vann mot Fritz, fast han var ju sjuk så det kanske inte räknas så mkt. Och vann mot Pontus nu. Ronny vägrade spela mot mig för det gick för bra för mig nu.

Annars: timewise-förmiddag. En rätt oengagerande genomgång av ett svårt, men nyttigt program. Bra att kunna, oavsett var jag ska jobba. Men jag får nog lära mig det själv, för den där kursen sa min ingenting alls.

Några samtal från och till arrangörer. Sen, när jag uppdaterat mina listor och letat rätt på lite nummer till Nya teatern funderade jag på vad jag egentligen skulle göra resten av dagen. Till slut gick jag in och kollade på clownrep. Och postade sen föreställningskontrakt. Spelade akustisk Alanis för mig själv när jag var ensam kvar i teaterhuset igen och cyklade hem och kände mig rätt bra.

Här hemma har jag städat mitt vindsrum, lyssnar på Lasse och funderar över att jag inte har särskilt många par hela byxor. Ett par. Var är de andra, de likadana fast ljusare?
Mat, sen kanske Xenia.
Imorgon: Lisa
Och nu ringer Linnea!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar