måndag 3 maj 2010

hjärta Australien!

Nu hajpar vi ett nytt land. It's all about australien:
(och så glömmer vi allt om spindlar och otäcksheter ett tag)

Sen några år tillbaka har jag världens finaste datorväska. För att inte tala om den assnygga datorryggsäcken som någon från 90%-produktionen hade, jag tror det var kostym-Karin, men jag vet inte. De är i alla fall sjukt snygga. Och den lilla figuren som är deras logga är SÅ söt. De heter Crumpler och är från australien. Helt klart världen bästa väskor. Ska jag köpa en ny ryggsäck som inte är en fjällräven så blir det helt klart en röd crumpler-ryggsäck. (julklapp till mig, någon?)

Och på inrådan av Jannice hittade jag den nyaste australienprylen. Aussie-hårprylar. För slitet och trasigt hår, helt lysande. En sorts inpackning som visserligen luktar skurmedel, men när man sköljt ur det är det bättre. Jag testade i morse och mitt annars så besvärliga hår var bara hur lättborstat som helst plötsligt. Ett par omgångar med det här, så kan det nog bli riktigt bra. Sa vi att vi gillar Australien?

Och Marcus visar youtubeklipp på bäbi-känguruer. Det måste vara det helt sjukt sötaste. Bäbi-känguruer hoppar i vatten. Känguruer är bra. och Australiensiska. Det finns visst många bra ickespindeldjur i australien också.

och 90-talets bästa (eh) tv-serie om de flygande doktorerna. Hur kan man annat än älska den? Fiiina 90-talet. Fina radioanrop "this is Victor Charlie Charlie calling Mike Sierra Foxtrot". Klart att jag minns det, jag glömmer aldrig saker. Söt sjukhusserie långt innan sjukhusserietrenden. Borde inte den finnas på DVD?

Det är vad jag kommer på nu spontant om australien. Egentligen skulle det bara handla om Aussie-upptäckten, sen kom jag på fler bra saker med Australien. Veckans nya favvoland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar