måndag 12 april 2010

Upp och ned och upp och ned...

Det är lustigt hur livet fungerar.
Det är vår nu och livet är stort och svårt och spännande och fascinerande och skrämmande och så himla bra och så himla mycket.

Visst finns det saker som gör mig ledsen och saker som gör mig riktigt ledsen (så att det liksom tårar sig bara av att tänka på det) men det går över på en stund och jag kan balansera på kanter och sparka grus och klättra i berg och bara känna våren och livet.

Det handlar inte om att jag inte bryr mig eller inte tar saker på allvar. Jag tror det bara handlar om en livskänsla som liksom är större än bekymmer.

Eller, som Beatrice säger:

Don Pedro:
In faith, lady, you have a merry heart.

Beatrice:
Yea, my lord, I thank it, poor fool, it keeps on the windy
side of care.



Jag vet att jag skrivit det förut, men det är ett bra citat och tål att upprepas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar