lördag 24 april 2010

fel soundtrack.

Ibland får man fel musik i huvudet. Jag äter inte alls nån medicin och det är inte alls så det är, men i mitt huvud cirklar ändå:

Sen jag börjat ta min medicin
Gråter jag inte nåt mera
Sorgen är kvar, den står där med ett flin
Men bekommer mej inte nåt mera

Fast jag börjat ta min medicin
Står väggarna kvar lika gråa
Samma flugor i fönstret och samma gardin
Samma TV och samma hallåa

Egentligen har jag haft bra dagar. Bästa bror tog med mig på spelning i torsdags, Ebba och jag hade bra men blåsig sommardag på Långgatan och i Slottsskogen igår och idag har jag varit på GDT och sett den där pjäsen som Linus och Linnea skrev.
En märklig promenad följandes en bekant för att vi blev oroliga. En ensam-promenad vidare och fyrverkerier över Liseberg. En stund på inte jättesunkig majornapub med gammal vän pratandes om projekt vi gjort och inte gjort och borde göra. På vagnen hemåt pratade vi om det superhemliga projektet som kommer bli så himla bra och kanske det coolaste nånsin, om vi lyckas göra det. Men det är så sjukt hemligt och måste fortsätta vara det att jag inte ens kan skriva vem det var jag pratade med om det. Men bra blir det, när det väl blir. Hemligteatern.

Nu ska jag sova och sen packa en låda saker som ska till Hagstugan. Projekt: stockholmsflytt har börjat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar