söndag 18 april 2010

om hur snabbt man kan läsa

För en diskussion, för en person som jag inte alls vet om han läser eller bryr sig längre, men ändå. För att jag sa att jag skulle, kunde:

Igår kväll, hos Ami. På stolen bredvid soffan där jag sover låg Dan Browns "gåtornas palats" och jag kom ihåg en diskussion om hur snabbt jag egentligen läste såna där böcker. Jag lovade ju då, i ljudbokstider, att läsa något i den stilen och klocka hur lång tid det tog. Challenge accepted!

Starttid: 20:25
Sluttid: 00:05

3 timmar, 40 minuter.

Jag minns inte vad jag sa för tid då, men det här borde vara inom ramarna.
(jag vet att det är den mest lättlästa sortens bok, men det var liksom det som var utgångspunkten för diskussionen. Om det är viktigt för frågan kan jag återkomma med lästid för någon annan bok. Bara säg vilken!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar