tisdag 17 juni 2008

När katten sover

Något har fått katten att bli stillsam. Om det är att R och H hörde av sig och undrade hur hon mådde eller L's hot om att göra om den till pälsboa om den inte slutade skrika vet jag inte. Men något har fått henne att sova hela kvällen, stillsamt och tyst. Nästan som en vanlig katt.
Håll tummarna för att den fortsätter så!
Sova hela natten vore så bra. Jag känner mig vimmelkantig av trötthet.

Jag lyssnar på podcast av Språket i p1. Värdelöst avsnitt. Jag borde göra nåt bättre, men det är för sent att ringa funk, för jobbigt att spela tv-spel och egentigen är jag för trött för något.
Jag försökte prata i telefon med Linnea om funk-läget, men vi var ungefär lika röriga och trötta i huvudet, så jag tror att vi kom fram till att vi skulle ses på torsdag eller höras imorgon.

Imorgon också mäta väggar i nya teaterlokalen. Och försöka göra någon plan för renoveringen.

Jag undrar om jag pratat i halva och konstiga meningar hela dagen. Jag känner mig som att jag inte riktigt minns från ena minuten till den andra vad jag sagt... eller om... eller hur. Eller så.
Berättade jag om förskpotatis-och-dill-soppan? på Pustervik?

Språket i p1 handlar om inuiternas språk och tvåspråkighet i inuitiska skolor. Om jag orkade kanske man kunde lära sig något av det.

2 kommentarer:

  1. Gamle Sesse känner sig postumt upprättad. Det finns katter o det finns katter...

    SvaraRadera
  2. Du pratade allt lite konstigt i telefon.. Kanske var nåt med de där halva meningarna..

    SvaraRadera