lördag 28 november 2009

Alla var där, igen.

Grannkväll med Anna&My blev till teaterkväll på Aktör istället. My skulle dit och jag tyckte det lät bra att passa på att se Zoo medan jag är i stan. Sen hoppade My av för att hon var för trött, men då var jag redan där och hade skrivit upp mig på väntelista och allt.
Som vanligt på premiärer och sistaföreställningar (eller frigruppsföreställningar i allmänhet) dök det upp en massa bekanta folk och teaterfolk i allmänhet.
Johan och John var de första jag träffade. Och Aktör-personalen så klart: Linda, Johan, Johan, Jocqe och Frida. Sen Moa + nya killen. Kristina från GEST, Pelle från UNO. Fler? Ah. av totalt 20 personer i publiken var det rätt många som hörde till göteborgs frigruppsvärld.

En schysst föreställning. Aktör är ju inte teater utan nån form av scenkonst/installation/upplevelsegrej. Det utmanar min bild av vad teater är och kan vara. Det är bra.
Jag är för trött, men det här ska vridas och vändas på och bli en av de två analyserna/uppsatserna till DI-ansökan. Helt klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar