torsdag 19 november 2009

sometimes ups outnumber the downs

Det händer rätt mycket bra nu. Okej att jobbdagen mestadels bestod av Ö-råd (personalmöte) och ältande av den här utredningen och översynen och ekonomikrisen på jobbet, med inga alls klara besked utom siffror på uppsägningar och en tidsplan för när allt det här ska hända. De jobbar snabbt och nu står det ganska klart att det inte spelar nån roll at planeringen inte är klar för våren - ingen vet ändå vem som finns kvar på teatern i mars. Lovely arbetsklimat just nu.

Jag flyr teatern och går på teaterdagar och teaterförbundsmöte imorgon istället. Fick tag på jonathan som jag inte träffat på lääääänge och vi har bokat en heleftermiddag. Det ska bli nice!
(det går inget jag vill se på teatrarna, annars hade det varit en plan också)

Sen väntar några dagar av bilkörning och sådant, pepparkakor med Emma och på torsdag är det Heddapremiär och det ska bli SÅ grymt. Jag pysslar med lite produ-saker på distans men i övrigt sköter de sig själva. Jag är ändå stolt som om det vore min produktion. Första grejen på nya scenen. Det är stort! Jag stannar i Göteborg ett tag, jag har ett hemligt jobbmöte på måndagen.

Och jag fick en till som skulle lobba för min andra jobbtråd som jag har ute. Jag tror att de två planerna skulle kunna gå att kombinera. Och båda är grejer jag verkligen vill göra.
Teaterföreningsjobbet jag sökte har jag inte hört nåt om. Inte Anna heller, vilket lugnar mig lite.
Dagarna går långsamt, men livet går fort, som Maja brukade säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar