lördag 21 november 2009

dagens saker:

Dagens tråkiga saker: Att folk är sjuka (Ami och P.), bibliotekets skämt till öppettider, bortglömd disk, att lampfotsdatorns DVD inte funkar. (min lilla dator läser dvd, men bränner inte)

Dagens duktiga saker: städat rum, diskat, handlat mat, pysslat.

Dagens överslagsutflykt: en cykeltur till Markaskogen för att se om det var sant att det fortfarande fanns svamp. Dum idé att börja gå i hyfsat okänd skog i skymningstid. Men jag mötte en kille med en påse med nåt som såg ut som svamp. Sen blev det för mörkt. Ganska meningslös utflykt

Dagens saker jag ska ta tag i: skriva text till Linnea och göra en folder-sida för GDT. Vore jag inte så sugen på att göra nåt av utomhusaktivitetsslag skulle jag känna mig mindre rastlös och då ha att göra hena kvällen med text + folder. Kanske inte foldern, då, för jag vet inte vad det ska stå i den. Men skriva text, det borde jag göra.
Det SKA jag göra, så snart Nilsson varit här och använt mitt rum som busshållplats i väntan på att Sanna-bussen går.

Idag är också en sån Maja-dag: Livet är kort men timmarna är långa. Jag är kanske för effektiv för mitt eget bästa? Saker som skulle kunna bli ett dagsprojekt blir klara på en halvtimme. Konstigt att man blir uttråkad då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar