lördag 25 september 2010

What ever happened to saturday night?

Lördagar kan vara så mycket. Idag är lördag en softkväll i Hagstugan.
Inspirerad och uppmanad av tekniker-Carina löste jag melodikrysset (och kände mig INTE som 50), för det pratade hon och jag massor om på teatern i somras. Det VAR skoj, och sjukt enkelt. Men så kunde man vinna typ en handduk också. Men hey, soft och lite lagom populärkulturintellektuellt tidsfördriv en lördagförmiddag. Menar jag i en positiv betydelse.

I övrigt en helgdagskväll i Hagstugan.
Peppar lite inför Halloween med Rocky horror (och därav såklart titeln) och annat. Jag veeeet att halloween inte är särskilt nära, men vi började prata om det när vi var ute med skolan igår. Skolfestdags, tyckte vi.

Igår var en sån där episk kväll som tog en helt annan vändning än tänkt.
En sån där fin i-början-av-skolan-kväll.
Jag minns första galna utekvällen med min dramatikklass i Göteborg, som började på Klara, vidare till Artisten (på vägen tramsade jag och Palle en massa om Jonsborgs), vidare till Film och Fotohögskolans gamla lokaler och sen en vilsevandring ned till Vasagatan och spårvagnen. Jag sprang ikapp en sjua i brunnsparken och upptäckte att det var sista nattvagnen hem till kollektivet i Bergsjön där jag bodde bakom en soffa.

Igår var lite samma känsla. Förutsättningslöst följa med folk jag egentligen inte alls känner till något jag inte vet något om. Åka hem tidigt på morgonen med en känsla av att livet är ett äventyr om man bara låter det vara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar