torsdag 30 september 2010

Folk

Jag tror Stockholm börjar försöka anstränga sig för att visa att det är en bra stad. När jag funderat i flera veckor på varför man vill bo i en stad där man aldrig av en slump träffar folk man känner, så plötsligt springer jag på två på en gång. Är det helt enkelt så att det är på söder man borde vara, för det är där alla ÄR?
Jallafall skulle jag träffa Lotta igår, och på tunnelbaneperrongen på slussen sprang jag på Jenny och i backen upp från södermalmstorg kom Jonas gående.
Nu när jag tänker på det har jag nog hälsat på nån bekant som stod vid bankomaten på St Eriksgatan, träffat Tomas-som-bär-sten-snyggt-på-bild på Karlaplans tunnelbana, så okej, det kanske finns folk i den här stan också. Men jag som är van vid att ALLA nån gång är på hemköp stigbergstorget tycker att det är helt konstigt att jag aldrig träffar nån jag känner när jag är nere och handlar. Konstig stad, det här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar