tisdag 24 augusti 2010

verklighetsutloggad

Det går fort att bli DI-skadad. Idag gick jag hem från skolan och kände hur världen utanför skolan saknade mening för mig. Undrar om man borde logga in på Omvärlden när man går från skolan? Jag känner mig helt klart inte utloggad från skolan (så snabbt gick det att börja tänka in- och utloggning. Jaha.) och jag har inte heller nån lust att vara i omvärlden. Imorgon börjar övningar och snart får vi nycklar och idag har vi börjat hälsa på de andra lite smått. Vi hade analyskursgenomgång med regissörerna och dramatikerna, och jag gick och åt lunch med dem. Resten av min klass hade med sig mat, men jag har ju ett fungerande kök först idag, så matlåda var svårt att ordna igår...
Iaf, så gjorde det att jag gick och åt lunch med tre av dramatikerna och en regissör. Lång kö gjorde att jag hann prata en lång stund med iaf en av dem. De hade bara en halvtimmas lunch, så vi hade en bit bråttom tillbaka. Men det var skoj och de verkar riktigt bra.
Vi återsåg dem på datagenomgången, efter att min klass lyckats möblera om utan att ändra så mycket alls. Men vi fick ett fint och mycket funktionellt klassrum och bråkade inte alls om hur vi ville sitta, det löste sig ganska fint. Lite trassel med bokhylleskåp, men vi monterade isär dem och fick dem att gå in under skrivborden. Himla smart. Jag tror att vi alla är nöjda.
Imorgon ska jag ta med böcker och grejer, så kommer det strax se hemma ut.
Hemma. Hemma. Så himla nice!


och så har jag ätit glass med länsteater-Kerstin och fått bra backup i sommarens funderingar och fått höra hur de har det på teatern. Fast hon är ju itne där nu, när hon är sjuk. Men ändå. Nice med koppling hem. Gamla hem.

Nya hem är skolan. Jag kan inte vänja mig, det är helt främmande och samtidigt det enda som känns verkligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar