måndag 23 augusti 2010

Första riktiga skoldagen

Göteborg för all del, men idag var som första riktiga skoldagen. På skolan. Hela skolan. På riktigt.
Rätt nervöst. Det är ändå folk som vi ska gå med i tre år och troligtvis kommer ha att göra med hela resten av livet, eller yrkeslivet iaf. Inte snubbla eller råka göra nåt annat fånigt första dagen. Inte... gah!

Det första som hände när jag gick runt och letade efter SL-center eller nån stans att köpa ett busskort var att jag sprang på Kerstin från teatern i Örebro. Hon har ju nåt knas med ögat och hade varit på St Eriks och fixat med det. Jag lät SL-kortjakten vänta till efter skolan och så gick vi och fikade istället. Snabbfika, sen letade jag rätt på trevliga buss 4 som gick direkt till skolan. På 7-11 satt Erik som alltid är i god tid. Runt skolan var det massa folk, ganska snart dök Fanny och Maria upp. Hemskt skönt att ha varit på skolan redan i höstas, vi kände oss inte alls vilsna utan hittade rätt bra och upp till vårt klassrum och lämnade saker innan stora samlingen. Lite nervösa var vi nog, för vi bara blint följde den av oss som råkade gå först. Inte alltid en lysande strategi. :)

I teatersalongen samlades hela skolan, både nya och gamla elever. En rektor som glömde presentera sig, men som spelade Duke Ellington för oss och sa kloka saker som "bli inte folkpartister". Mycket om den nya högskolan som blir till årsskiftet. Mycket om att inte snöa in på sitt eget område.
Alla nya skulle upp på scenen och presenteras. Synd att hela teaterklassen stod på scenen samtidigt, för då såg vi liksom inte varandra riktigt. Men det är väl gott om tid till det, I guess.

Annars, en typisk första-dag, med rutiner och regler för skolan och passerkort och liknande. Schemaprat och sådär. Mycket nytt, men det känns helt hanterbart. och riktigt, riktigt skoj.
Jag kan inte fatta att det är det här jag ska göra i tre år nu. Det kommer bli helt galet bra, hoppas jag.
Imorgon börjar det lite mer, ännu mer på riktigt. Wiiiii.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar