onsdag 14 december 2011

have you filed an appeal with the IOC?

Häromdagen, när vi drack whiskey och kollade på How I met your mother - det är tydligen det jag gör när jag är ledig nu för tiden - sa Ebba att jag är Marshall.
Whaat?
Inte alls vad jag väntat mig. Kanske för att han är den enda av dem som inte är snygg? Det bär ju emot att vara honom då. (om vi nu är ärliga och lite ytliga.)
Men så tänker jag att hon har rätt. I senaste avsnittet är Marshall så uppenbart jag, med mitt superentusiastiska problem-solving-mode och tusen följdfrågor och lösningsförslag på folks problem. Av alla sorter.
Jag vet inte om det är en producentskada eller om det bara är jag. Jag och Marshall då.
Eller, vadå? Vi är påhittiga och gillar att hjälpa folk. Det är väl en bra grej?
"have you considered going back to school and competing at the collegiate level?"
Lösningsorienterad har jag hört är bra att skriva i sitt CV.
Efter att ha funderat en vecka eller så är jag rätt nöjd med att vara Marshall. Känns skönt att veta vem jag är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar